PROGRAMLAMA > C / C++ / C#

OpenGL Programlamaya Giriş [Vidyolu Anlatım]

(1/6) > >>

WhiteScars:
OpenGL Programlamaya Giriş

Projelerimden dolayı son bi kaç aydır OpenGL ile programlama yapmaktayım. Hazır bilgiler taze iken kısaca bir giriş yapmak geldi içimden. OpenGL ile ilgili bir başlık atmıştım pek fazla rağbet görmedi ama bir gün birileri merak edipte, yapmak isterse burden başlayabilir.

Burda belirtmek istediğim bir kaç nokta var:


* Bu vidyoda anlatılacaklar en az orta seviye bir programcılık bilgisi ister. Mesela Nesne tabanlı programlama hakkında bir bilgisi olmayan arkadaşlar burda yapacaklarımda bazı kısımları anlamayacaktır. Fakat bu yapamazsınız anlamına gelmez 
* Bu konuyu anlatırken programlama dili olarak C#’I seçtim. Çünkü C# dili kısa sürede ve kolay bir şekilde basit program yapmak için güzel bir dildir. Size kısa yoldan programınızı yapmanızı sağlamak için. Örneğin Java’yı seçseydim bir de Arayüz nasıl hazırlanır bunuda anlatmam gerekirdi.
* OpenGL programlama normal programlamaya pek benzemez, OpenGl state-machine yapısına sahiptir. Yani siz görüntünün detaylarını hazırlarsınız glDraw Fonksiyonunu çalıştırdığınız an görüntü ekrana gelir. Yani dinamik olarak görüntüde oynama yapılmaz.
Bu konuyu anlatırken bazı araçlar kullanıcaz bunlardan bahsedeyim.
C# dilini kullandığımızdan dolayı Visual Studio .NET gerekecek. 2005 veya 2008 sürümleri olabilir.
Birde CsGL kütüphanelerini indirmeniz gerekiyor. CsGL açık kaynak kodlu C# için yazılmış bir OpenGL kütüphanesidir. İndirmek için;

You are not allowed to view links. Register or Login

Bu dosyayı indirdikten sonra winrar ile açıp içinden çıkan DLL dosyalarını , "C:\Windows\System32" klasörünün içine kopyalayın.

Hazırlık kısmı bu kadar merak eden arkadaşlar buraya kadar olan kısmı okuyup, anlayıp ilerde koyacağım vidyoyu beklesin. Aslında yazı olarak yazmak istedim ama pek anlaşılır olmayacak ve uzun olacak diye vazgeçtim. Vidyoyu HD yapıcam haberiniz olsun 1680 * 1050 çözünürlükte. Dosya boyutu büyük çıkabilir o yüzden sıkıştırıcam.

Vidyolar

HD yapıcam dedim ama sonra boyutları çoşunca vazgeçtim. ;D Vidyolar şu anda hazır fakat internet bağlantım yavaş olduğundan dolayı şu an hepsini yükleyemedim. Yükledikçe linkleri düzelteceğim.

Dosyalar hakkında bilgi vereyim. Her vidyo rar dosyası içinde sıkıştırılmış exe dosyası halinde. Korkmayın virüs falan değil. Vidyo oynatıcısı içine gömülmüş vidyolar. O yüzden exe halinde. Neden böyle yaptığımı sorarsanız, daha önceki hazırladığım vidyolarda bazı kullanıcılar kodek problemi yaşıyordu. Bu şekilde kodek problemi ortadan kalkıyor. Bir de vidyolar "kayıpsız" yani olabilecek en yüksek kalitede. OpenGL ekranında çizilen objelerin detayları doğru düzgün gözüksün diye bu şekilde yaptım. O yüzden vidyoların boyutları biraz fazla. Bence çok kafanıza takmayın dosya boyutunu (: içinde ne oldukları önemli.. Bu arada vidyolar 1024 x 768 çözünürlükte...


* You are not allowed to view links. Register or Login Boyut: 45694 KB
* You are not allowed to view links. Register or Login Boyut: 39497 KB
* You are not allowed to view links. Register or Login Boyut: 41700 KB
* You are not allowed to view links. Register or Login Boyut: 93629 KB
Bütün vidyolar upload edilmiştir. Linklerinde hepsi çalışıyor..

Bu vidyoların devamı üyelerimizin bu anlatımla yaptıklarının sonucunda bir şeyler ortaya çıkartması durumunda devam edecektir. Yaptığınız şeyleri paylaşırsanız devamı gelecek.  ;D

palugenclik:
 Belki bu sitede fazla ilgi görememiş olabilir ama ilgilenen bir çok kişi var.Ayrıca diğer forum sitelerinde konu başlığını vermeye çalışacağım.İlgi çekeceğine eminim.Yalnız birde sorum olacak özellikle grafik üzerine C++ ın daha iyi olduğu söyleniyor(hız olarak).benim bu konu hakkında pek bir bilgim yok.Bizi C# ın bu konudaki avantajlarını anlatabilir misiniz?bu arada yinede C# üzerinden öğrenmek istiyorum...

Video(lar) nuzu bekliyorum.paylaşım güzeldir...

WhiteScars:
C++ daha uygun aslında grafik işlemleri için fakat ben kendim şahsen pointer vs. falan uğraşmak istemiyorum. C# ve Java gibi diller nesne tabanlı program yazmak için daha uygun. Kendi yapıları zaten nesne tabanlı. Bu iki dile daha fazla yatkınım o yüzden

palugenclik:
en yakın zamanda bekliyorum....

WhiteScars:
Bu aralar netle ilgili bazı problemlerim var. Yakın bi zaman içinde koymaya çalışırım.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git