Gönderen Konu: Garanti Şartları  (Okunma sayısı 6041 defa)  Share 

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Melih KOTBAŞ

  • Çaylak
  • ***
  • İleti: 177
  • Toplam: 12
Garanti Şartları
« : 04 Nisan 2009, 21:41:20 »
Merhaba değerli arkadaşlarım.Konuyu yanlış yere açtıysam affola.Size bir arkadaşımın bilgisayar firmasıyla ilgili olan sorununu danışmak için yazıyorum.
Arkadaşım bir x firmasından masaüstü bilgisayar aldı ve aldığı ay dan sonra bilgisayar servisten geri gelmedi.2 anakart değişimi 2 sistem bozuklukları 1 de dvd rom değişimi.Şimdi de kart okuyucusunda arıza var.Garanti şartlarını okuduğunuz zaman "teslim tarihinden itibaren garanti süresi içinde kalması şartıyla 1 yıl içerisinde aynı arızayı 2 den fazla tekrarlaması veya farklı arızaların 4 den fazla ortaya çıkmasında veya garanti süresi içinde farklı arızaların toplamının 6 dan fazla çıkması"maddesine dayanarak bilgisayarı değişmek istiyor ama sistem bozukluklarını kabul etmiyorlar.Oysa 5 arızayı aynı sene içinde verdi.Bununla birlikte 6 olacak.Garanti belgesinde sistem bozuklukları hariç diye bir yazı yok.Ayrıca sistem bozuklukları parça değişiminden sonra meydana geldi.Bizim sizden istediğimiz firma mı haklı biz mı? ve firmaya karşı yasal işlem başlatsak sizce sonuç ne olur? SAYGILARIMLA

Çevrimdışı Necmiye

  • Genel Yönetici
  • Çaylak
  • *****
  • İleti: 370
  • Toplam: 55
  • Hedef Bilgi Toplumu...
Ynt: Garanti Şartları
« Yanıtla #1 : 20 Nisan 2009, 23:27:37 »
Bununla ilgili daha önce bu tarz bir sıkıntı yaşamıştık. Ama firmalar dediğiniz gibi değişime gitmek yerine sürekli parçaları değiştirmeyi tercih ediyor. Bu da çok sağlıklı olmuyor. Kısa bir zaman sonra bu kez başka bir yerden sıkıntılar yaşanıyor. Değişime gitmek istediğimizde garanti süresinde zaten ücretsiz bakılıp, parçaların ücretsiz değişeceği bu yüzden sıkıntı yapmamamızı gerekçe göstererek bizi oyalıyorlar.

Tabi bizde her konuda olduğu gibi teknoloji ürünlerinde de Tüketici haklarını nasıl kullanacağımızı nereye nasıl başvurarak hakkımızı isteyebileceğimiz şekilde alabileceğimizi bilmediğimiz için yine susan ve elimizdeki ürüne öylece bakarak kullanabildiğimiz zamana kadar kullanmaya çalışan olarak kalıyoruz.

Teknik konular haricinde bu tür sıkıntılarda hak nasıl aranacağı insanlara bildirilse, insanlar daha bilinçli olacak. Bu yüzden TRT nin "Alan Razı Satan Razı" isminde ki programı izlemenizi tavsiye ederim. Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş ile birlikte çok verimli, bilgi verici, bilinçlendirici bir program.

TRT ye tekrar teşekkürler...
Bilgi; alırken asla korkma, verirken asla kaçma..

... İyi Niyet, Hoşgörü ...

Çevrimdışı Melih KOTBAŞ

  • Çaylak
  • ***
  • İleti: 177
  • Toplam: 12
Ynt: Garanti Şartları
« Yanıtla #2 : 21 Nisan 2009, 00:12:03 »
İlginiz için öncelikle teşekkürler.TRT de bahsettiğiniz programı severk izliyoruz.Ama burda bizim anlamadığımız nokta garanti şartlarına göre 4 den fazla arıza olursa değişme talebi olabilir.Bize karşı savunulan düşünce ise arızayı sadece donanımsal kabul ediyoruz.Oysa donanımsal diye bir tabir geçmiyor.

Çevrimdışı Necmiye

  • Genel Yönetici
  • Çaylak
  • *****
  • İleti: 370
  • Toplam: 55
  • Hedef Bilgi Toplumu...
Ynt: Garanti Şartları
« Yanıtla #3 : 21 Nisan 2009, 00:42:29 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Bize karşı savunulan düşünce ise arızayı sadece donanımsal kabul ediyoruz.Oysa donanımsal diye bir tabir geçmiyor.

Böyle bir ifade doğruluğu olupta değiştirmeme gibi gerekçe sunamazlar. Mutlaka değiştirme yollunu deneyin. Bu kadar sıkıntılı olup, açılıp ellenen bilgisayar ilerleyen dönemde daha çok sıkıntı yaşatabilir.

Benimde daha önce toplama bilgisayarda sıkıntı oldu. Alındıktan 6 ay sonra sıkıntılar oldu. Israrla sıkıntı yok dendi ama sonrasında harddisk değişmişti. Toplama olunca garantiyi kullanıp bir türlü bilgisayarı değiştiremedik. O günden beri her altı ayda bir bilgisayarda sıkıntı oluyor. Sebep, neden net değil... Bazen kullanıcı olarak biz hatalı kullandığımız öne sürülüyor.

Ama bence o bilgisayar bize zaten sıkıntılı geldi. Ve bu kabul edilmemek için 2 yıl garanti süresi dolana kadar parçalar bozuldukça düzeltildi. Şuan yine 6 ayda bir sıkıntı yaşıyoruz.

1999 da Vestel bilgisayar almıştık. Hala kullandığımız bu bilgisayarda sıkıntı yaşamadık. Bu yüzden artık toplama değilde markalı ve bildiğimiz bir yerden bu markalı bilgisayarları almayı seçen olmayı tercih ediyorum.

Umarım siz sorununuza benim gibi garanti süresi dolana kadar oyalandırılan değilde, bilgisayarınızı değiştiren olursunuz.
Bilgi; alırken asla korkma, verirken asla kaçma..

... İyi Niyet, Hoşgörü ...

Çevrimdışı Melih KOTBAŞ

  • Çaylak
  • ***
  • İleti: 177
  • Toplam: 12
Ynt: Garanti Şartları
« Yanıtla #4 : 21 Nisan 2009, 01:27:38 »
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bize karşı savunulan düşünce ise arızayı sadece donanımsal kabul ediyoruz.Oysa donanımsal diye bir tabir geçmiyor.

Böyle bir ifade doğruluğu olupta değiştirmeme gibi gerekçe sunamazlar. Mutlaka değiştirme yollunu deneyin. Bu kadar sıkıntılı olup, açılıp ellenen bilgisayar ilerleyen dönemde daha çok sıkıntı yaşatabilir.

Benimde daha önce toplama bilgisayarda sıkıntı oldu. Alındıktan 6 ay sonra sıkıntılar oldu. Israrla sıkıntı yok dendi ama sonrasında harddisk değişmişti. Toplama olunca garantiyi kullanıp bir türlü bilgisayarı değiştiremedik. O günden beri her altı ayda bir bilgisayarda sıkıntı oluyor. Sebep, neden net değil... Bazen kullanıcı olarak biz hatalı kullandığımız öne sürülüyor.

Ama bence o bilgisayar bize zaten sıkıntılı geldi. Ve bu kabul edilmemek için 2 yıl garanti süresi dolana kadar parçalar bozuldukça düzeltildi. Şuan yine 6 ayda bir sıkıntı yaşıyoruz.

1999 da Vestel bilgisayar almıştık. Hala kullandığımız bu bilgisayarda sıkıntı yaşamadık. Bu yüzden artık toplama değilde markalı ve bildiğimiz bir yerden bu markalı bilgisayarları almayı seçen olmayı tercih ediyorum.

Umarım siz sorununuza benim gibi garanti süresi dolana kadar oyalandırılan değilde, bilgisayarınızı değiştiren olursunuz.
haklısınız zaten bilgisayar toplama değil ünlü bir marka :) bunu kargoya verip yollmak da cabası..

Çevrimdışı suman

  • İlk Adım
  • *
  • İleti: 1
  • Toplam: 0
Ynt: Garanti Şartları
« Yanıtla #5 : 23 Ağustos 2013, 07:55:27 »
bilgisayarım hp g62 ve bluetooth özelliği yok. bunu nasıl giderebilirim işin özeti buydu. birçok program indirdim bi çok işlem yaptım fakat yok.
SUMAN

Çevrimdışı jimmy325

  • İlk Adım
  • *
  • İleti: 1
  • Toplam: 0
Ynt: Garanti Şartları
« Yanıtla #6 : 20 Kasım 2013, 09:43:32 »
Teknik konular haricinde bu tür sıkıntılarda hak nasıl aranacağı insanlara bildirilse, insanlar daha bilinçli olacak. Bu yüzden TRT nin "Alan Razı Satan Razı" isminde ki programı izlemenizi tavsiye ederim. Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş ile birlikte çok verimli, bilgi verici, bilinçlendirici bir program.



« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2014, 13:10:28 Gönderen: jimmy325 »

Bilişim Forum

Ynt: Garanti Şartları
« Yanıtla #6 : 20 Kasım 2013, 09:43:32 »

 

İstediğiniz Sorudan Başlayabilirsiniz | Doktor a Sor