Gönderen Konu: Harddisk' i CD Rom olarak görüyor.  (Okunma sayısı 9077 defa)  Share 

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mertburgaz

  • Çömez
  • **
  • İleti: 88
  • Toplam: 4
  • Diego Alfredo Lugano Moreno (ToTa)
Harddisk' i CD Rom olarak görüyor.
« : 25 Mayıs 2010, 16:03:56 »
Başlıkta da belirttiğim gibi arkadaşlar, sistemde bir problem yok. Bios ta cd rom falan görmüyor fakat bilgisayarıma girince hayali bir cd rom görüyorum. Özelliklerine bakıncada donanım sekmesinde harddisk' in özelliklerini sıralıyor. Harddiskim sata, acaba neden böyle bir sorun çıkmış olabilir?

Çevrimdışı Gökşen

  • Genel Yönetici
  • Çırak
  • *****
  • İleti: 920
  • Toplam: 112
  • İran Prensi Resimdekiler Montajdır
Ynt: Harddisk' i CD Rom olarak görüyor.
« Yanıtla #1 : 25 Mayıs 2010, 17:30:25 »
biosta cdrom görmüyor demişsiniz makinenizde cd sürücü yok mu

aklıma düşük bi ihtimal geliyor ama emin değilim şimdi sizdeki hdd nin bölümleri C: D: E: gibi bunların ikonları değişmiş olabilir ondan belki siz yanlış görüyorsunuz şunun bi resmini gönderin de bide ordan bakalım
Gökşen PASLI

Çevrimdışı mertburgaz

  • Çömez
  • **
  • İleti: 88
  • Toplam: 4
  • Diego Alfredo Lugano Moreno (ToTa)
Ynt: Harddisk' i CD Rom olarak görüyor.
« Yanıtla #2 : 26 Mayıs 2010, 00:18:21 »
evet biosta cd rom görmüyor çünkü sistemde harddiskten başka pata ve ya sata hiçbir aygıt takılı değil.
Ayrıca simgelerin karışması gibi bir durumda söz konusu değil.
Çünkü harddiskin veya cd aygıtlarının simgelerinin değişmesi ve ya değiştirilmesi gibi durumda söz konusu olamaz. Kaldıki hayali cd rom' um çıkarılabilir depolama aygıtları altında listeleniyor. Harddiskin bölümleri ise Sabit Disk Sürücüleri alanında gösteriliyor. Yani simgeleyle alakalı bi durum değil. Sıradışı olanda bu zaten olmayan birşeyi neye göre varmış gibi gösteriyor.
Sağ tuş yaptığımda bir cdrom' a sağ tuş yapıldığında çıkan seçenekler çıkıyor. Ama Özellikler bölümünden donanım sekmesine baktığımda harddiskin özelliklerini gösteriyor.

Çevrimdışı Gökşen

  • Genel Yönetici
  • Çırak
  • *****
  • İleti: 920
  • Toplam: 112
  • İran Prensi Resimdekiler Montajdır
Ynt: Harddisk' i CD Rom olarak görüyor.
« Yanıtla #3 : 26 Mayıs 2010, 09:55:38 »
simge konusunu geçelim sorunun o olmadığı anlaşıldı

şimdi o fake cdromları aygıt yöneticisinde (çıkarılabilir depolama bir...) bulun özelliklerine girin ayrıntılar sekmesinde donanım kimliğini buraya yazın bakalım niye olmayan bişeyi yüklüyor bu sistem

bide aklıma gene küçük bi ihtimalde olsa sanal cd sürücü programları var alcohol daemon tools vb... onlar mı yüklü yani olmayan donanımın yüklü görülmesi nadir karşılaşılan durumdur bu sorunun dışında makinenin işleyişinde bi aksaklık varmı
bide bilgisayarınızın tam markasını modelini verirseniz bi araştırmada öyle yapılır


bide basit bi çözüm olarak aygıt yöneticinden ilgili fake cdromları devredışı bırakırsınız muhtemelen bilgisayarımda daha görünmez ancak tabiki bu geçici bi çözüm sorunu tam olarak çözmez
« Son Düzenleme: 26 Mayıs 2010, 10:15:58 Gönderen: Gökşen »
Gökşen PASLI

Çevrimdışı mertburgaz

  • Çömez
  • **
  • İleti: 88
  • Toplam: 4
  • Diego Alfredo Lugano Moreno (ToTa)
Ynt: Harddisk' i CD Rom olarak görüyor.
« Yanıtla #4 : 26 Mayıs 2010, 10:56:07 »
Öncelikle ilginiz ve alakanız için teşekkür ediyorum. aygıt yöneticisnde böyle bir aygıtı göstermiyor. Yani aygıt yöneticiside tanımıyor. Fakat dvd-rw sisteme taktığım zaman onu görüyor ve cd sürücüleri altında listeleniyor ama hayali cd-rom' u yine göstermiyor.
Bazen sistemin açılmadığı oluyor ve dvd-rw çıkarttığım zaman pc açılıyor. Bunun nedenini anlayamadım.
Sizin aklınıza gelen benimde aklıma geldi; deamon tools' u yükleyip sanal dvd oluşturdum sonrada kaldırdım durum yine aynı.
BIOS güncellemesi falan da yapmadım BIOS' tan kaynaklanan bi durum olsun. Bence sorun anakartın chipsetlerinin sürücülerinden kaynaklanan bir problem ama çözemedim.

Çevrimdışı Gökşen

  • Genel Yönetici
  • Çırak
  • *****
  • İleti: 920
  • Toplam: 112
  • İran Prensi Resimdekiler Montajdır
Ynt: Harddisk' i CD Rom olarak görüyor.
« Yanıtla #5 : 26 Mayıs 2010, 11:15:41 »
bilgisayarın markası ve modeli nedir gerçi biraz alakasız olacak ama windows xp kurulumu esnasında f6 ile sürücü  yükleniyor bunu yaptınız dimi tabi sürücüsü entegre cd ile kurulum yaptıysanız o ayrı

aygıt yöneticinde depolama birimlerinin altında neler var gizli aygıtları da göstererek bakın

bide çalıştıra

NTMSMGR.MSC

yazın kitaplıkların altında ilgili sürücüler görünüyor mu görünüyosa özelliklerinden sürücüyü etkinleştirin işaretini kaldırın

Gökşen PASLI

Çevrimdışı mertburgaz

  • Çömez
  • **
  • İleti: 88
  • Toplam: 4
  • Diego Alfredo Lugano Moreno (ToTa)
Ynt: Harddisk' i CD Rom olarak görüyor.
« Yanıtla #6 : 26 Mayıs 2010, 11:34:53 »
Dep. birimlerinin altında 2 tane genel birim çıkıyor. Bunlarda sanırsam c: ve d: hdd bölümleri.
ntmsmgr.msc altında da hiçbir donanım aygıtı listelenmiyor. Sanırım bu sorun böyle kalacak :D

Çevrimdışı Gökşen

  • Genel Yönetici
  • Çırak
  • *****
  • İleti: 920
  • Toplam: 112
  • İran Prensi Resimdekiler Montajdır
Ynt: Harddisk' i CD Rom olarak görüyor.
« Yanıtla #7 : 26 Mayıs 2010, 11:47:48 »
şu an aklıma bişey gelmiyor ama belki şöyle bilgisayar özelliklerini verirseniz (anakartın tam modeli mesela) o şekilde araştırma yapılır belki bu sorunla karşılaşıp çözen birileri vardır

Gökşen PASLI

Çevrimdışı mertburgaz

  • Çömez
  • **
  • İleti: 88
  • Toplam: 4
  • Diego Alfredo Lugano Moreno (ToTa)
Ynt: Harddisk' i CD Rom olarak görüyor.
« Yanıtla #8 : 26 Mayıs 2010, 11:52:10 »
Sistem özellikleri:

Anakart: GA-8S648FX-775 You are not allowed to view links. Register or Login
İşlemci: P4 İntel 3.0 GHz
Hard Disk: Samsung 120 gb



Çevrimdışı metallian

  • İlk Adım
  • *
  • İleti: 1
  • Toplam: 0
Ynt: Harddisk' i CD Rom olarak görüyor.
« Yanıtla #9 : 21 Nisan 2011, 23:14:49 »
Aynı sorunla  karşı karşıyayım sistemim win 7 ultimate 64bit. laptop sahibiyim.
c:hitachi marka harddisk bölümlendirilmemiş  tek parça
d:tsst corp cddvdw cd sürücüsü
e:cd sürücüsü hitachi

e sanal sürücü gözüküyor. kaldırmak istedim fakat donanımı kaldır sekmeleri pasif görünüyor.
bilgisayarın yönet kısmında cd sürücülerinde sadece tsst corp var.

bilgisayrımı açtığım zamn bazen D: sürücü yok oluyor. E: sürekli sabit
neroda bir veri yazdırmak istediğimde D: yi seçersem program cevap vermez hale geliyor.

lütfen yardım

Bilişim Forum

Ynt: Harddisk' i CD Rom olarak görüyor.
« Yanıtla #9 : 21 Nisan 2011, 23:14:49 »

 

İstediğiniz Sorudan Başlayabilirsiniz | Doktor a Sor