Gönderen Konu: Google’da İlk Sayfada Olmak için Yapılması Gerekenler  (Okunma sayısı 304 defa)  Share 

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SanalYonetmen

  • Çömez
  • **
  • İleti: 72
  • Toplam: 0
  • E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığ
    • Sanal Yönetmen
Google’da Birinci Sayfada Çıkmak

Google günümüzdeki en önemli arama motoru olma unvanına sahiptir. İnsanlar tarafından gün içerisinde sık sık yardımına başvurulan Google’da, her gün milyarlarca arama sorgusu gerçekleştirilmektedir. Kullanıcıların aradıklarına ulaşabilmek için başvurdukları Google, web siteler açısından da büyük önem taşımaktadır. Bu yüzden web siteler Google’da birinci sayfada olmak için sürekli olarak çalışmalar gerçekleştirmektedir. Bundan dolayı Google, kullanıcılara en doğru bilgiyi en hızlı zamanda ulaştırabilmeyi hedeflemektedir. Bu yüzdende Google sürekli olarak algoritma sistemlerinde güncelleme yaparak kendi yapısını her zaman iyileştirme amacındadır.



Google’da birinci sayfada çıkabilmek için, web site sahipleri sürekli olarak SEO çalışmaları yapmaktadır. Çünkü Google’da organik yoldan yükselebilmek için SEO çalışmaları büyük önem taşımaktadır. Ancak SEO için yapılan çalışmalardan hangisinin daha önemli ve değerli olduğu konusunda bir netlik bulunmamaktadır. Çünkü Google bu konuda çok kapsamlı algoritma sistemlerine sahiptir. Bu konuda SEO uzmanlarının yaptıkları çalışmalar ve edindikleri tecrübeler önem taşımaktadır. Bu yüzdende SEO çalışmaları ile Google’da birinci sayfada olmak, diğer dijital pazarlama çalışmalarına göre oldukça zordur. Ancak daha verimli ve kıymetlidir.

Google sıralama kriterlerine neyin daha çok etki ettiği ve hangi çalışmanın daha önemli olduğu bilinmeyen bir sırdır. Fakat kısa bir süre önce Google Arama Kalitesi uzmanı Andrey Lipattsev bu konu hakkında hiç beklenmeyen, şaşırtıcı bir açıklama yapmıştır. Lipattsev yaptığı açıklamada, Google’ın arama sonuçlarında sıralamayı belirlerken dikkat ettiği en önemli 3 sıralama kriterini açıkladı. Ancak Andrey Lipattsev açıklamalarında, bu üç kriterin kendi içerisindeki önem sırasına işaret edecek bir söylemde bulunmadı. Lipattsev’in açıkça söylediği Google sıralamalarını etkileyen bu en önemli 3 sıralama kriteri içerisinde; “içerik kalitesi, link kalitesi ve RankBrain Güncellemesi” yer almaktadır. SEO uzmanları arasında oldukça ilgi gören bu açıklama sonrası, web siteleri Google’da yükseltmek isteyen web masterların, bu üç konu hakkında dikkat etmesi gereken noktalara bir göz atalım.

Google’da İlk Sayfada Çıkmak İçin Ne Yapabilirim?



İçerik Kalitesi

Google sıralamalarına etki eden içerik kalitesi, Google’ın var olduğu günden bu yana her zaman önemli bir kriter olmuştur. Sonuçta içerik çalışmaları, Google’ın var olma amacını ortaya koymaktadır. Yazının başında da belirttiğimiz gibi Google, kullanıcılara en doğru bilgiyi en hızlı zamanda ulaştırabilmeyi hedeflemektedir. Bu da içeriğin ne kadar önemli olduğunun anlaşılması için iyi bir örnektir. Bu noktada sizin yapmanız gereken, Google’a; en doğru, özgün, güncel, kaliteli, farklı ve zengin içeriğin sizde olduğunu aktarabilmektir. Böylelikle Google’da sizden aldıklarını kullanıcılara ulaştırabilir.

Özgün ve kaliteli içerik üretimi, Google algoritmalarında yapılan güncellemeler ile SEO çalışmaları kapsamında, sitenin değerini yükselten en önemli kriterden biri olmuştur. Çünkü web siteleri aracılığıyla sunulan hizmetlerin kullanıcı ile buluşturulması hedeflenmektedir. İşte burada içerik faktörünün önemi devreye girmektedir. Sizi tanıtabilecek, hizmetlerinizi anlatabilecek şeyler sitenizde yer alan içeriklerdir.

İçerik çalışmalarında başarıya ulaşabilmek ve istenen verimi elde edebilmek için dikkat edilmesi gereken bazı temel etmenler vardır. Bu etmenler arasında içeriğin; özgün, güncel, kaliteli, zengin ve farklı olması ön plana çıkan kriterlerdir.

Özgün içerik, başka kaynaklardan kopyalanmadan kendi tarafınızdan oluşturulan içeriklerdir. Özgün içeriğin en önemli belirleyicisi ‘spam’ yani kopya içerik olmamasıdır. Oluşturulacak içeriğin konusu başka kaynaklarda yer alabilir. Ancak o konu hakkında tamamen kendinize ait bir içerik oluşturmalısınız. Böylelikle Google sizdeki içeriğin kopya olmadığını, farklı ve insanlara fayda sağlayacak bir içerik olduğunu algılayabilir.

Güncel içerik, hususu da göz ardı edilmemesi gereken bir durumdur. Oluşturacağınız içeriklerin çok eski bilgileri barındıran, güncelliğini ve etkisini yitirmiş konulardan oluşmamasına dikkat etmelisiniz. İçerikleriniz yeni, güncel ve etkisi olan bilgilerden oluşmalıdır. Çünkü ziyaretçilerinize bu bilgileri verebilmelisiniz. Ayrıca sitenizde yer alan içerikleri de belirli zamanlarda güncellemeniz her zaman sizin yararınıza olacaktır. Mevcut içeriğiniz ile ilgili bir gelişme yaşandığında bunu o içeriğinizin içine entegre etmelisiniz. Bu durum arama motorlarının önemsediği bir kriterdir.

Kaliteli içerikler genel anlamda kullanıcılara fayda sağlayacak içerik olarak nitelendirilebilir. Yani herhangi bir konu hakkında sitenizde barındırdığınız içerik, aslında konu ile ilgili bilgi vermiyor, içi boş, sadece anahtar kelimelerle dolu anlamsız bir içerikse bu kalitesiz bir içeriktir. Sonuçta içeriklerinizin, kullanıcıların bir ihtiyacını karşılaması, bir konu hakkında bilgi edinmesi ve akıllarındaki soru işaretlerini gidermesi gerekir. Ancak böylelikle o içerikleriniz kaliteli olmaktadır.

Zengin içerik oluşturmakta günümüzde önemli bir durumdur. Sitenizde bulunan içeriklerin sadece metinlerden oluşması yerine içerisinde; fotoğraf, video, infografik görseller barındırması önemli bir husustur. Sonuçta kullanıcıya hem yazılı bilgi hem görsel bilgi sunarak sizden daha fazla memnun olmasını sağlayabilirsiniz.

Farklı içeriklere sahip olmak sizi sıradanlıktan uzaklaştıracaktır. Mümkün olduğunca her kaynakta bulunmayan içerikler oluşturmaya özen gösterin. Başka sitelerde bulunan konular hakkında içerik hazırlayacaksanız da mümkün olduğunca o konunun farklı yönlerini ele alın. Böylelikle mevcut içeriklerle beraber o konu hakkında farklı noktaları da kullanıcılara sunmuş olacaksınız.



Link Kalitesi

Google açısından, link kalitesi önem taşıyan faktörlerin başında gelmektedir. Link kalitesi, ‘siteye alınan Backlinler ile belirlenmektedir’ desek yanlış olmayacaktır. Backlink; Bir web sitesinin başka bir web sitesine, ana sayfasından ya da web sitesinin herhangi bir alanından metin veya görsel üzerinden link ile yönlendirme yapmasıdır. Yani diğer bir ifade ile sizin web sitenizin referansları demek doğru olacaktır. Backlink ağı oluşturmak web sitenizin SEO çalışmaları açısından da önemlidir.

Backlink kalitesini, içerik kalitesi ile beraber değerlendirebiliriz. Siteniz için alınan ya da alınması muhtemel Backlinklerin, içeriğinizin kalitesi ile ilgili olduğu söylenebilir. Tabi ki Backlink kalitenizi ve değerini arttıracak çeşitli faktörler vardır. Ancak kaliteli Backlinler almanızda, bir yerde içeriklerinizin kalitesi ile ilgilidir. Google’da bu konuyu yakından takip ederek, bir web sitesinin daha üst sıralarda yer alması için bu kritere önem veriyor. Link kalitenizi artırmak için Backlink alırken dikkat etmeniz gereken bazı hususlar vardır. Kaliteli Backlinler almak için dikkat edilmesi gereken durumlar:

•    Google’ın spamladığı sitelerden Backlin almayın
•    Backlink aldığınız kaynağın kalitesine dikkat edin
•    Çok fazla link barındıran, tabir yerindeyse link çöplüğü olmuş sitelerden Backlink almanız Google açısından önem taşımamaktadır. Bu sitelerden link almanızın size katkısı olmayacaktır.
•    Backlin alınacak içeriğin kalitesine dikkat edin
•    Backlin aldığınız sitenin bulunduğu sektöre dikkat edin. İçeriğinizle ve kendi sektörünüzle alakalı sitelerden Backlink almanız link kalitenize daha çok katkı sağlayacaktır
•    Gizli Backlink verilen sitelerden link almak yine katkısı olmayan ya da düşük olan bir durumdur
•    Backlink alınacak sayfanın konumu, link kalitesine etkisi açısından önemlidir
•    Siteniz için oluşturulacak Backlink alımlarını kesinlikle tek bir gün içerisinde yapmayın. Bu işlemi zamana yayarak yapın.
•    Kaliteli dizin sitelerine kayıt olmaya özen gösterin
•    Sosyal medya sitelerinden link almaya çalışın
•    Kaliteli, içeriğiniz ve sektörünüz ile ilgili formlarda yazılar yazarak bu sitelerden Backlink almanız faydalı olacaktır. Aynı zamanda blog sitelerinde de yazı yazarak buralardan siteniz için Backlinler almaya özen gösterin.



RankBrain

Google, algoritma sistemlerinde sürekli olarak yenilikler ve güncellemeler yapmaktadır. Her yapılan yenilik ve getirilen güncellemede, sitelerin Google sıralamalarını etkilemektedir. Google kendini, kullanıcılar tarafından çok kapsamlı, değişik soru türevleri ile yapılan aramalara, en iyi sonucu ulaştırabilmek için yenilemektedir. Bu anlamda Google’ın en büyük atılımlarından biri RankBrain güncellemesi olmuştur.

RankBrain, arama sonuçlarını insan mantığına en yakın şekilde algılayıp listeleyecek olan yapay zeka güncellemesidir. Bu güncelleme ile amaçlanan; insanlar tarafından yapılan sorgulamaların, Google arama motoru tarafından insan mantığı ile düşünülerek algılanmasıdır. Böylelikle Google, listelenecek sonuçları insanların aradığına en yakın mantık ile vermeye çalışacaktır. RankBrain, yapılan aramaların algoritma sistemi içerisinde kusursuzca eşleşmesini planlayan ve verileri en doğru şekilde süzerek kullanıcıya ulaştırmayı hedefleyen bir sistemdir. Google RankBrain güncellemesinden negatif olarak etkilenmemek için dikkat edilmesi gereken birkaç önemli nokta vardır. Bunlar:

•    Özgün içeriğe sahip olun ve içeriğiniz ile ilgili en doğru anahtar kelimeleri kullanın
•    Spam kelimelerle ve Black Hat SEO yöntemleriyle yükselmeye çalışmayın
•    Kullanıcıyı yanıltacak içerikler oluşturmayın
•    İçeriklerinizde anlamsız kelimelere ve yanlış anahtar kelimelere yer vermeyin
•    Kullanıcının aramasında kullandığı kelimeler ile örtüşmeyen içeriklere sahip, yanıltıcı sitelerin önemsiz olduğunu unutmayın
•    Google’a bir konuyla ilgili oluşturacağınız içeriği; en doğru, açık ve özgün haliyle indexleyin
•    Sizin için en uygun anahtar kelimeleri belirlerken emin olmak için Google Adwords Anahtar Kelime Planyacısından yardım alın
•    İçeriklerinizde hep aynı anahtar kelimeleri kullanmak yerine, belirlediğiniz anahtar kelimelerin aynı anlama gelecek değişik türevlerini kullanın
•    İçeriğiniz ile ilgili Google’da arama yaparak, search kısmındaki oto tamamlamalardan ve sayfanın en altında yer alan öneri başlıklarından faydalanarak içeriklerinizi geliştirin

Web sitenizin arama motorlarındaki sıralamasını yükseltmek için yukarıda bahsedilen hususlara ve SEO çalışmalarına önem vermeniz gerekmektedir. Web sitenizin arama motorlarındaki sıralamasını yükseltmek ve site trafiğinizi arttırmak için düzenli olarak SEO çalışmalarına devam edin ve Google güncellemelerini yakından takip edin.

Kaynak: You are not allowed to view links. Register or Login
E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığı İçin Sanal Yönetmen | Dijital Reklam Ajansınız

Bilişim Forum


 

İstediğiniz Sorudan Başlayabilirsiniz | Doktor a Sor