Gönderen Konu: Yerel SEO Stratejileri Nelerdir?  (Okunma sayısı 133 defa)  Share 

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SanalYonetmen

  • Çömez
  • **
  • İleti: 71
  • Toplam: 0
  • E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığ
    • Sanal Yönetmen
Yerel SEO Stratejileri Nelerdir?
« : 07 Ekim 2016, 10:39:57 »
Yerel SEO | Local SEO

Ticaret piyasasındaki en büyük zorluklardan biri, yerel işletmelerin, büyük firmalar ile rekabet etme noktasında yaşadıkları zorluklardır. Ayrıca yerel işletmeler rekabet konusunda sadece sektördeki firmalar ile değil, aynı zamanda müşteriler ile de bir mücadele içerisindedir. Bu rekabet piyasası gün geçtikçe sanal ortama doğru kaymaya başlamıştır. Çünkü internet dünyası artık insanların birer parçası haline gelmiştir. Ticaret piyasasına yeni girmeye hazırlanan ya da hali hazırda faaliyet sürdüren yerel işletmelerin, büyük firmalar ile rekabet edebilmesi adına internetin nimetlerinden en iyi şekilde faydalanmaları şarttır. Yerel işletmeler için kendinden büyük bir firmayla rekabet etmek her ne kadar zor olsa dahi, sanal dünyada doğru stratejiler uygulandığı takdirde bu mücadele yerel işletmeler için başarıyla sonuçlanmaktadır. Peki, yerel işletmelerin büyük firmalar ile rekabet mücadelesi konusunda uygulamaları gereken Yerel SEO Stratejileri nelerdir?



Firmanız İçin Arama Motorlarında Yerel İşletme Hesabı Oluşturun

Yerel işletmelerin ilk olarak yapması gereken çalışma; Google, Yandex, Yahoo, Bing gibi arama motorlarının “yerel işletmeler” sayfalarında firmaları adına kullanıcı hesapları oluşturmalarıdır. İnternet dünyasında daha kolay bulunabilir olmak için, arama motorlarına var olduğunuzu göstermek çok önemli bir adımdır. Arama motorlarında yerel işletme hesabınızı oluştururken bazı işletme bilgilerini eksiksiz olarak girmeniz, bu konuda büyük önem taşımaktadır. Hesabınıza eklemeniz gereken firma bilgileri şunlardır: Yerel işletme hesabınıza ürünlerin, işletmenin ve personelin fotoğraflarını ekleyin. Güncel çalışma saati ve iletişim bilgilerinizi yazın. Yorumlar ve yıldızlı değerlendirmeler kısmını aktif hale getirerek daha fazla müşteri kazanın. Google arama motoruna ait Yerel İşletmenizi kaydedebilmeniz için Google My Business?‘tan faydalanabilirsiniz. Google My Business’ta Yerel İşletme Hesabı Oluşturmayla alakalı yazımızdan da yardım alarak kaydınızı gerçekleştirebilirsiniz.

Firmanızın Sektörünü Doğru Belirtin

Arama Motorlarına yerel işletme kaydınızı gerçekleştirirken hizmet sektörünüzü, gerçekleştirilen alt hizmetlerle beraber kaydedin. Bu şekilde firmanızın arama motorlarında alt hizmet grubu aramalarında da listelenmesini sağlamış olacaksınız. Yaptığınız işin detaylarını en iyi şekilde anlatmanız, kullanıcılar tarafından arama motorlarında bulunmanızı kolaylaştıracaktır. Eğer düzgün optimize edilmemiş ve anlaşılması güç bir şekilde hesap oluşturursanız, arama motorları hangi durumlarda sizi kullanıcılar ile buluşturması gerektiğini anlamlandıramaz. Ayrıca yanlış girilecek bilgiler, kullanıcı aramalarında sayfanıza ulaşan ziyaretçilerin, yanlış yönlendirilmesine ve sayfanızı hemen terk etmelerine sebep olacaktır.

Yerel İşletme Hesabınızda Firmanıza Ait Bilgileri Doğru Girin

Arama motorlarında oluşturacağınız yerel işletme hesaplarında, firmanız adına gireceğiniz bilgilerin doğru ve güncel bilgilerden oluşmasına özen gösterin. İşletme adını, adresini, iletişim bilgilerini, sektörü, konum harita bilgisini, çalışma gün ve saatlerini en doğru ve en güncel haliyle arama motorlarına kayıt edin. Eğer sizin işletmenize ait bilgilerin bir başkası tarafından kullanıldığına denk gelirseniz, bu bilgilerin değiştirilmesi için onaylama talebinde bulunun.

Online Yorumları ve Yıldızlı Değerlendirme Alanını Aktifleştirin

Google, kullanıcılar tarafından yapılan aramalarda sonuçları listelerken, online yorumları da kendi değerlendirme kriterleri arasına katmaktadır. Yani sizin hakkınızda yapılmış olan online yorumlar, arama sonuçlarında çıkmanıza etki eden kriterlerden birisidir. Online yorumlar, Google tarafından önemsendiği gibi sizinle ticari faaliyette bulunacak olan kişiler tarafından da önemsenmektedir. Çünkü kullanıcılar araştırma yaptıkları firmalar hakkında fikir sahibi olabilmek için diğer kullanıcıların yapmış oldukları yorumları da dikkate almaktadır.



Kullanacağınız Resimlerin Kaliteli Olmasına Dikkat Edin

Görselliğin çok önemli bir kriter olduğu herkes tarafından bilinmektedir. Özellikle internet dünyasında insanlar için fotoğraflar büyük önem taşımaktadır. Çünkü aradıkları şey hakkında fikir sahibi olmalarında büyük etkiye sahiptir. Kullanıcılara gerçek ve kaliteli görseller sunmanız, onların satın alma süreçlerinde etkili olacaktır. Bu yüzden arama motorlarına şirketiniz ile ilgili yükleyeceğiniz fotoğrafların kalitesinden asla ödün vermeyin. Şirketinizin iç görünümü ve dış görünümüne ait fotoğrafları çekerek, arama motorlarına yükleyin. Firmanızı kullanıcıya görsellerle ulaştırmanız kullanıcıda güven duygusu uyandıracaktır.

Web sitenizde Optimizasyon Çalışmaları Yapın

Yerel firma dahi olsanız artık bir web sitesine kesinlikle ihtiyacınız vardır. Günümüz teknoloji çağında web sitesine sahip olmanız, sizin bilinirliğinizi ve satışlarınızı kesinlikle artıracaktır. Ancak web sitesine sahip olmanız elbette tam anlamıyla yeterli bir durum değildir. Web sitenizde gerekli düzenleme ve iyileştirme çalışmalarını yapmanız gerekmektedir. Web sitenizde, firmanız hakkında bilgi içeren bir sayfa, iletişim bilgileri sayfası, ürün ve hizmetlerle alakalı bir sayfa hazırlamayı kesinlikle unutmayın. Web siteniz içerisinde yer alan sayfaları düzenli ve kullanışlı bir yapıda oluşturun. Sayfalarınız içerisinde yer alan metinlerde, ürün-hizmet isimlerinde, kategori isimlerinde hizmet alanınız ile alakalı yerel anahtar kelimeleri kullanmayı unutmayın. Firmanızın markalaşması ve kolay bulunabilmesi için yerel SEO çalışmalarının önemli bir gerçek olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

Domain Uzantınız İçin Coğrafi Konum Belirleyin

Her web sitesi bir domain uzantısına sahiptir. Domain uzantılarının sonundaki kısım sitenin konumunu belli etmektedir. Örneğin, ‘com.tr’ uzantısının sonundaki ‘tr’ Türkiye’yi belirtmektedir. Ancak her alan adının sonunda böyle bir kullanım olmaya bilir. Alan adınız direkt olarak “.com, .net” ve benzeri şekilde de olabilir. Böyle durumlarda arama motorlarının webmaster kısımlarından sitenizin bulunduğu coğrafi konumu belirleyebilirsiniz. Eğer alan adınız ‘tr’ ile bitiyorsa, böyle bir işlem yapmanıza gerek kalmayacak. Çünkü arama motorları konum alanınızı otomatik olarak tespit edecektir.



Yerel SEO çalışmalarında dikkat edilmesi gerekilen noktalar ve yapılması gerekilenler ile ilgili bilgilerin devamına ve detaylarına Stratejik SEO’nun SEO Dersleri bölümünde yer alan “Yerel You are not allowed to view links. Register or Login Stratejileri” blog yazısından ulaşabilirsiniz.
E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığı İçin Sanal Yönetmen | Dijital Reklam Ajansınız

Bilişim Forum

Yerel SEO Stratejileri Nelerdir?
« : 07 Ekim 2016, 10:39:57 »

 

İstediğiniz Sorudan Başlayabilirsiniz | Doktor a Sor