portakal

Gönderen Konu: Google Adwords Negatif Eşleme Nedir?  (Okunma sayısı 214 defa)  Share 

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SanalYonetmen

  • Çömez
  • **
  • İleti: 72
  • Toplam: 0
  • E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığ
    • Sanal Yönetmen
Google Adwords Negatif Eşleme Nedir?
« : 11 Ekim 2016, 10:06:53 »
Google Adwords Reklam Kampanyaları

Google Adwords, özellikle son zamanlarda işletme sahiplerinin E Ticaret sitelerini, ürün ve hizmetlerini ön plana çıkarabilmek için sıkça kullandıkları bir internet reklamcılığıdır. Oluşturulan Google Adwords reklam kampanyalarında işletmeleri kullanıcılara ulaştıran belirleyici faktör, anahtar kelime seçimleridir. Reklam kampanyalarını oluştururken kullanılacak anahtar kelimeler; ürün ve hizmetlerin bulunabilirlik oranlarını ve kullanıcılara ulaşılabilirlik oranlarını doğrudan etkilemektedir. Bu yüzden oluşturacağınız reklam kampanyası için kullanacağınız anahtar kelimeleri belirlerken dikkatli olmanız gerekmektedir.



Google Adwords reklam kampanyalarında, doğru anahtar kelimelerin belirlenmesi kadar; oluşturulacak reklam kampanyası için tercih edilecek anahtar kelime eşleme türü de çok önemlidir. Google Adwords kampanyalarının beklenen başarıya ulaşabilmesi için doğru şekilde optimize edilmesi gerekmektedir. Yapılması gereken optimize çalışmaları arasında seçeceğiniz “anahtar kelime eşleme türü” tercihi de büyük öneme sahiptir. Google Adwords eşleme seçenekleri arasında tercih edebileceğiniz beş farklı seçenek bulunmaktadır. Bunlar: “Geniş Eşleme, Geniş Eşleme Düzenleyici, Sıralı Eşleme, Tam Eşleme ve Negatif Eşleme” türleridir. Bu eşleme türlerinden biri olan, negatif eşleme seçeneği ise en doğru hedef kitleye ulaşma konusunda, kullanılan önemli bir seçenektir. Şimdi, negatif eşleşmenin ne olduğuna ve negatif eşleşmenin sağlayacağı faydalara bir göz atalım.

Google Adwords Negatif Eşleme Nedir?

Negatif eşleme; oluşturulacak reklam kampanyaları doğrultusunda, Google’da yapılan arama sorgularında reklamın çıkmasının istenmediği anahtar kelime veya anahtar kelime gruplarının belirlenmesini anlamına gelmektedir. Yani, kullanıcılar tarafından yapılan aramalarda kullanılan kelimeler arasında mevcut reklam kampanyasındaki ürün veya hizmeti içermeyen kelime öbekleri varsa bu aramalarda reklamın çıkması engellenebilmektedir. Böylelikle, Google Adwords reklam kampanya maliyetleri düşerken, belirlenen kampanya bütçesi ile daha fazla hedef kitleye ulaşılabilmektedir. Negatif eşleme seçeneği kullanılarak, belirlenen hedef kitle için reklam kampanyaları daha fazla optimize edilebilmektedir.



Negatif Eşleme Seçeneği Nasıl Uygulanır?

Negatif eşleme seçeneğine uygun reklam kampanyalarını oluştururken, kullanıcılar tarafından yapılan arama sorgularında mevcut reklamla ilgisi olmadığı tespit edilen kelime veya kelime gruplarının başına “-” eksi işareti konulmaktadır. Böylelikle ürün veya hizmete yönelik olarak oluşturulmuş olan reklam kampanyası için sadece ilgili anahtar kelimelerle yapılan aramalarda reklamın görüntülenmesi sağlanır. Örnek vererek açıklayacak olursak; E Ticaret sitenizden çelik kasa sattığınızı varsayalım. Kullanıcıların yaptıkları aramalarda, ‘çelik, çelik madde, çelik masa, çelik kapı’ ve benzeri kelime ve kelime öbekleri ile arama yaparak sizin reklamınıza ulaştıklarını düşünelim. Ancak siz çelik madde, çelik masa veya çelik kapı satmadığınız için bu tür arama sonuçlarında reklamınızın çıkmasını istemiyorsunuz. O zaman yapılması gereken şey; masa, madde, kapı ve benzeri sizin hizmet ve ürününüz ile alakası olmayan kelimelerin başına eksi (-) işareti koyarak negatif eşleme yapabilirsiniz. Böylelikle reklamlarınız bu tür arama sonuçlarında görüntülenmeyecektir. Ayrıca size getirisi olmayacak olan anahtar kelimeler reklam kampanyalarınızda hariç tutularak maliyetlerinizi azaltabileceksiniz.

Google Adwords Negatif Eşleme Seçeneğinin Temel Avantajları

•   Oluşturulacak reklam kampanyalarında en doğru hedef kitleye ulaşılmasını sağlar
•   Google Adwords reklam kampanyalarının, tıklanma oranını yükseltir
•   Reklam kampanyası için harcanacak maliyetleri düşürerek, optimize edilmesine olanak sağlar
•   Google Adwords reklamları için yapılan yatırımlardan alınacak geri dönüş getirilerini artırır



Google AdWords reklamlarında negatif eşlemenin ne olduğu ve ne işe yaradığı ile ilgili bilgilerin devamına ve detaylarına Sanal Yönetmen’in Blog sayfasında yer alan “ You are not allowed to view links. Register or Login Reklamlarında Negatif Eşleme” konulu yazımızdan ulaşabilirsiniz.
E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığı İçin Sanal Yönetmen | Dijital Reklam Ajansınız

Bilişim Forum

Google Adwords Negatif Eşleme Nedir?
« : 11 Ekim 2016, 10:06:53 »

 

İstediğiniz Sorudan Başlayabilirsiniz | Doktor a Sor