portakal

Gönderen Konu: E Ticaret Trafik ve Kazancınızı Arttıracak SEO Teknikleri  (Okunma sayısı 108 defa)  Share 

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SanalYonetmen

  • Çömez
  • **
  • İleti: 72
  • Toplam: 0
  • E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığ
    • Sanal Yönetmen
E Ticaret Trafik ve Kazancınızı Arttıracak SEO Teknikleri

SEO çalışmaları, E Ticaret sitelerinin trafiğini ve satışlarını arttıran önemli bir faktördür. Doğru SEO çalışmaları sayesinde sitenizin arama motorları tarafından tanınmasını ve kullanıcılar tarafından kolay ulaşılmasını sağlayabilirsiniz. Böylelikle önce site trafiğinizi arttırır, ardından ise satışlarınızı artırabilirsiniz. Peki, E Ticaret trafiğinizi ve kazancınızı artıracak SEO teknikleri nelerdir?



Doğru Anahtar Kelimeleri Bulmak

SEO çalışmalarının altın kuralları arasında yer alan kriterlerden birisi hiç şüphesiz ki doğru anahtar kelimelerin bulunması ve kullanılmasıdır. Tabi bunun ilk adımı, öncelikli olarak anahtar kelime araştırması ve analizleri yapmaktır. Her sektörün internet dünyasında kendine has popüler kelime ve kelime grupları vardır. Bu anahtar kelimeler yüksek arama hacmine sahiptirler. Öncelikli olarak yapmanız gereken; sektörünüz ile alakalı ve E Ticaret sitenizin içeriğiyle alakalı olan anahtar kelime gruplarını keşfetmektir.

Doğru anahtar kelimeleri bulma konusunda faydalanabileceğiniz birçok SEO aracı mevcuttur. Bunlardan en çok tercih edileni Google Adwords Anahtar Kelime Planyacı’sıdır. Sektörünüz ile alakalı olan geniş kapsamlı ve aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeleri ilk başlangıçta kullanmamanız daha iyi olacaktır. Çünkü bu anahtar kelimeler, satın alma döngüsünde oldukça yüksek rekabete sahiptirler. Bu yüzden ilk başlangıç evresinde doğal arama kazanmak için daha çok kendinize özel anahtar kelimeler belirlemeye özen gösterin. İlk başlarda kendinize özel belirlediğiniz bu anahtar kelimelerde başarılı oldukça, zamanla rekabeti yüksek anahtar kelimeler üzerine çalışmaya başlayın.

E Ticaret Sitenizi Optimize Edin

SEO çalışmalarında başarıya ulaşabilmek için, mevcut web sitenizin tüm sayfalarını SEO kuralları çerçevesinde optimize edin. E Ticaret sitenizin SEO uyumlu bir yapıda olması sizi rakiplerinizin daima bir adım önünde tutacaktır. Site optimizasyon çalışmalarına başlarken ilk olarak belirlediğiniz anahtar kelimeleri; sayfa etiketlerinde, title alanlarında, description açıklamalarında, görsellerinizin alt etiketlerinde kullanmaya dikkat edin. Sayfalarınızda oluşturacağınız başlık etiketleri ve description alanları arama motorlarında yer alan arama sonuçları içerisinde gözüken kısımlardır. Bu yüzden bu alanları en doğru şekilde doldurmalısınız. Bu alanda yazacağınız cümleler sayfanızın ne ile alakalı olduğunu yansıtacak ve kullanıcıların sitenizi ziyaret edip, etmemelerinde rol oynayacaktır.

E Ticaret site optimizasyonun ikinci evresi, sayfa içeriklerinin optimize edilmesidir. Web siteleri içerik bakımından genel olarak; yazı, fotoğraf ve video olmak üzere üç bileşenden oluşmaktadır. Kendinize ait bu içeriklerin her birini optimize etmeniz, arama motorlarındaki sıralamanızı yükselterek, sitenizin görünürlüğünü genişletir. Sayfa içeriklerinin optimize edilmesi, sizi rakiplerinizden ayıracak bir unsurdur. İnternet dünyasında birbirinin aynı ya da birbirine çok benzeyen içeriğe sahip birçok site bulunmaktadır. Sizde bunlardan biri olmak istemiyorsanız, web sitenizde yer alan içerikleri özgün, kaliteli bilgilerle donatmanız gerekmektedir. böylelikle arama motorlarında kendinizi fark ettirebilirsiniz. Bununla beraber, ürün açıklamalarınızı anahtar kelimeleriniz ile zenginleştirerek oluşturun. Ürün sayfalarında mevcut kampanyalarınıza ait bilgilere yer verin. Böylelikle ziyaretçilere cazip satın alma şansı sunmuş olursunuz.

Bir diğer nokta ise SEO teknikleridir. Site sıralamasını yükseltmek için yapılabilecek birçok SEO tekniği bulunmaktadır. Bunlardan bazıları; sayfa bağlantı yapıları, URL yapısı, sosyal ağ paylaşım entegreleri, kırık linklerin tespiti, içeriğe doğru link yönlendirme verilmesi ve benzeri gibi çalışmalardır. Bunlardan hangisinin daha önemli olduğu ya da hangisinden başlamak gerektiği konusunda soru işaretleri olabilir. Burada önemli olan ilk etapta site içi yönlendirmelerin doğru yapılarak, kullanıcı yönlendirmesinin sorunsuz ve başarılı olarak gerçekleştirilmesidir. Sitenizdeki eksiklikleri ya da yanlışları tespit edip, düzeltmek için faydalanabileceğiniz birçok araç bulunmaktadır. Bunlar arasında en bilindiklerden biri de Google Search Console’dur. Bu araçlar kullanıcı deneyimini geliştirmenize ve SEO performansınızı ölçümlendirmenize yardımcı olacaktır.



Özgün ve Kaliteli İçerikler Oluşturun

Günümüzde arama motorları açısından, web sitelerde yer alan içerikler büyük öneme sahiptir. Neticede arama motorları kullanıcıların karşısına, yaptıkları aramaya yönelik olarak web siteleri sıralamaktadır. Bu noktada Google başta olmak üzere diğer arama motorları da dahil hepsi; özgün, kaliteli, güncel ve anahtar kelime yönünden zengin olan içeriklere önem vermektedir. Bu yüzden web sitesiniz de ürünleriniz, sektörünüz, hizmetleriniz ile alakalı; anlamlı, özgün, kaliteli içerikler üreterek yayınlamanız gerekmektedir. Özellikle içeriklerinizin özgün olması bu konuda çok çok önemli bir durumdur. Çünkü günümüzde aynı alana ait birçok web sitesi vardır. Bakıldığında hizmet yapıları da aynıdır. Çoğu zamanda bu sitelerde birbirinin aynı olan içerikler yer almaktadır. Fakat bu durum siteler açısından hiç sağlıklı değildir. Çünkü arama motorları özellikle Google, bu tip içerikleri kopya içerik olarak algılayıp, spam yapmaktadır. Bu da web sitelerin sıralamalarına zarar vermektedir.

İçerik denildiği zaman aklımıza; yazı, fotoğraf, video, infografik ve benzeri bileşenler gelmelidir. İçerik üretmenin neden önemli olduğuna biraz değinmekte fayda var. Sonuçta sitemizde yer alan içeriklerin kullanıcı ihtiyaçlarını karşılamak üzere var olduğunu unutmamak gerekir. Sitemizde yer alacan içerikler, kullanıcıların ürünler hakkında bilgilenmesini veya o içeriğin paylaşılmasını tetikleyen faktörlerdir. Yani e ticaret sitenizi ziyaret edip bir ürün almak isteyen kullanıcıya, ürün hakkında bilgi veren bir içerik sunmazsanız muhtemelen kullanıcı üreni alamdan sitenizden çıkacaktır. İçerik oluşturma konusunda bir diğer önemli noktada; arama motorlarına farkınızı ve kalitenizi kanıtlamaktır. Yani oluşturacağınız içeriğin kopya içerik olmamasına ve güncel, kaliteli olmasına özen gösterin. Eğer kopya içerikler kullanırsanız bu durum arama motorları tarafından size negatif bir sonuç olarak yansıyacaktır. Kendi oluşturacağınız içerikte, belirlediğiniz anahtar kelimelere yer vermeyi sakın unutmayın. Çünkü bu anahtar kelimeler sizleri kullanıcıya ulaştıracak faktörlerdir. Bu yüzden anahtar kelimelerinizi belirlerken ciddi araştırmalar yapın. Anahtar kelimelerin çok önemli olduğunu vurguladık. Ancak bu durumu abartarak metinlerinize uygulamayın. Yani anahtar kelimelerinizi metinin uzunluğuna oranlayarak kullanın. Ayrıca anahtar kelimelerinizi mantıklı cümleler oluşturarak içeriklerde geçirin.

İçeriğinizi oluşturdunuz. Sıra geldi içeriğin yayınlanmasına. Sonuçta gün yüzüne çıkmayan hiçbir şeyin, ne kimseye faydası olur ne kendi değerini gösterebilir. Bu yüzden oluşturmuş olduğunuz içerikleri başta kendi web siteniz olmak üzere değişik yerlerde yayınlayarak kullanıcıya ulaştırmanız çok önemlidir. Hazırladığınız içerikleri kendi sitenizde, blogunuzda, diğer bloglarda, forumlarda, başkalarına ait sitelerde ve benzeri yerlerde yayınlayabilirsiniz. Tabi burada önemli olan ve dikkat etmeniz gereken nokta; içeriğinizi yayınlayacağınız alanların içeriğinizle ve sektörünüzle alakalı yerler olması gerekmektedir. Bu hem arama motorları açısından faydalı olacaktır hem de hedef kitleye ulaşmanız açısından yararlı olacaktır. İçeriklerinizi yayınlayacağınız yerlerde, metin içerisinde belirleyeceğiniz anahtar kelimelere, sitenizdeki diğer içeriklere kullanıcıları yönlendirmek için anchor text linkler verin. Ancak vereceğiniz linklerin gerçekten kullanıcı açısından yararlı olacak linkler olmasına dikkat edin.

İçeriklerinizi oluşturdunuz, belirli yerlerde yayınladınız ve geriye bu içeriklerin tanıtımının yapılması kaldı. İçeriklerinizi öncelikli olarak kendi kişisel ve kurumsal sosyal medya hesaplarınız üzerinden paylaşın. Buna ek olarak sayfalarınıza sosyal medya paylaşım butonları koyun ki ziyaretçilerinizde istedikleri an içerikleri paylaşabilsinler. Sosyal medyanın haricinde içeriklerinizi e-mail üzerinden kullanıcılara iletebilirsiniz. Ayrıca basın bültenleri oluşturup profesyonel ve kişisel topluluklarda içeriklerinizi paylaşabilirsiniz. Bu faaliyetler içeriklerinizin tanıtılması açısından size fayda sağlayacaktır.

Son olarak içeriklerinizin analizlerini yapmak kesinlikle önemli bir durumdur. SEO çalışmaları doğrultusunda yaptıklarınızın etkisini düzenli bir şekilde görmek ve takip etmek çok önemlidir. Organik trafiğinizin artışını, artmasına etki eden faktörleri tespit etmeniz size büyük fayda sağlayacaktır. Kullanmakta olduğunuz anahtar kelimelerin trafiğinize ve satışlarınıza olan etkisini ölçmek, çalışmalarınızı yönlendirmeniz açısından çok önemlidir. Analiz konusunda, Google Analytics aracından faydalanabilirsiniz.



E Ticaret trafiğini arttıracak olan SEO tekniklerine dair bilgilerin devamına ve detaylarına Sanal Yönetmen Blog sayfasında yer alan “You are not allowed to view links. Register or Login” adlı blog yazısından ulaşabilirsiniz.
E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığı İçin Sanal Yönetmen | Dijital Reklam Ajansınız

Bilişim Forum


 

İstediğiniz Sorudan Başlayabilirsiniz | Doktor a Sor