Gönderen Konu: Site içi SEO Faktörleri – Otoriter Link Yönlendirmeleri  (Okunma sayısı 261 defa)  Share 

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SanalYonetmen

  • Çömez
  • **
  • İleti: 72
  • Toplam: 0
  • E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığ
    • Sanal Yönetmen
Otoriter Link Yönlendirme

Otoriter link yönlendirmenin site sıralamalarına olumlu katkı sağladığı birçok SEO uzmanı tarafından onaylanmaktadır. Bilgi verdiğiniz konu içerisinde otoriter link ile kullanıcıyı yönlendirmeniz olumlu bir durumdur. Ziyaretçilerinizin başka sayfalara yönlendirilmesini kolaylaştırmak size fayda sağlayacaktır. Otoriter linklere örnek olarak; Google Search Console ve Keyword Planner sayfalarının linklerini sunabiliriz.

Otoriter Linkin Bütünlüğü

Otoriter linke yönlendirme yaparken, yönlendirme linkinin içerik geneliyle örtüşmesi de çok önemli bir konudur. Yani kullanıcıyı doğru yönlendirmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde kullanıcıyı yanıltacak yönlendirmeler ceza almanıza sebep olabilir. Örnek verecek olursak; X marka bilgisayar üzerine yazdığınız bir yazıda, sürekli olarak cep telefonlarına link vermeniz yanlış bir kullanımdır. Bu durum önce içeriğinizi, ardından sayfanızı ve sitenizi kalitesizleştirir. Sonrasında ise sitenizin gerilemesine sebebiyet verebilir.



Doğru Etiket ve Anahtar Kelime Kullanımı

Yazılarınızda veya ürün sayfalarınızda kullanacağınız anahtar kelimeleri ve etiketleri, ilgili yazı ve ürünün internetteki aranma durumuna göre oluşturmalısınız. Yani yazınızın veya ürününüzün internette hangi kelimelerle daha çok arandığını ve hangi kelimeler yazıldığında bulunma ihtimalinin yüksek olduğunu belirlemesiniz. Buna göre de kendi anahtar kelime ve etiketlerinizi oluşturmalısınız. Ayrıca anahtar kelimelerinizin türevlerini de arama motorlarında aratarak kullanılma sıklığına göre onlardan da faydalanmalısınız. Anahtar kelimelerin türevlerinin de kullanılması her zaman sizin bulunmanız adına avantaj sağlayacak bir unsurdur. Ayrıca anahtar kelimelerin sıralamasına da dikkat etmeyi unutmayın. Yani kullanıcıların arama motoruna yazabileceği sıraya uygun olarak sizde anahtar kelimelerinizi sıralayın. Örnek verecek olursak; SEO çalışmalarının önemi üzerine bir yazı yazdınız. Anahtar kelimenizi yazarken ‘SEO çalışmaları önemlidir neden?’ yerine ‘ SEO çalışmaları neden önemlidir?’ diye yazmanız daha doğru olacaktır.

Siteden Verilen Linkin Kalitesi

Web sitenizden, dışarıya otoriter link bağlantısı vermeniz, arama motorları tarafından sitenize ekstra bir değer verilmesine olanak tanımaktadır. Ancak burada çok önemli bir ayrım bulunmaktadır. Verilecek otoriter linklerin kaliteli olması gerekmektedir. Yani yönlendirme yapılan kelime üzerine verilen linkin gerçekten o konuyla alakalı olması gerekmektedir. Ayrıca verilecek linkin faydalı bir link olması gerekmektedir. Bu yüzden insanları yanlış yönlendirecek veya işlerine yaramayacak başka sayfalara yönlendirmeniz yanlış bir durumdur.

Siteden Verilen Linkin Konusu

Sitenizden verdiğiniz otoriter linkin kalitesi kadar konusu da çok önemlidir. Yani vermiş olduğunuz otoriter linkin içeriği de önem taşımaktadır. Hem kullanıcıları doğru yönlendirmek açısından hem de Google’ı doğru yönlendirmek açısından bu duruma dikkat etmek gerekir. Google, siteler üzerinden verilen otoriter linklerin, sayfa bilgilerini incelemektedir. Yani sizin hangi sayfadan hangi siteye yönlendirme yaptığınız, Google tarafından incelenmektedir. Eğer cep telefonları ile ilgili bir sayfanız varsa, vereceğiniz otoriter link yönlendirmesinin de cep telefonları konusuyla ilgili olması gerekmektedir. Kalkıp arabalarla ilgili sitelere yönlendirme yapmanız doğru olmayacaktır. Sürekli aynı tarz yanlış yönlendirmeler yapmanız sitenize zarar verecektir. Çünkü Google sitenizi cep telefonları ile ilgili olduğunu bilmektedir. Ama siz sürekli arabalarla ilgili sayfalara yönlendirme yaparsanız bu sefer Google sitenizin konu içeriğini o şekilde anlamaya başlayacaktır.



Dış Link Adedi

Sitenizde yer alan yazıların içerisinden farklı sitelere link verirken dikkatli olmalısınız. Çünkü yazı içerisinden vereceğiniz link sayısı, linkin kalitesi gibi faktörler kendi sitenizin değeri açısından önem teşkil etmektedir. 200-300 kelimeden oluşan bir makale içerisinden birden fazla link vermeniz uygun olmayacaktır. Çünkü çok fazla dış link verilmesi Trustrank değerinizi etkileyen faktörler arasındadır. Bu yüzden yazı içerisinden vereceğiniz dış linklere dikkat edin.

Kaynak: You are not allowed to view links. Register or Login
E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığı İçin Sanal Yönetmen | Dijital Reklam Ajansınız

Çevrimdışı Ozdenn

  • İlk Adım
  • *
  • İleti: 13
  • Toplam: 1
Ynt: Site içi SEO Faktörleri – Otoriter Link Yönlendirmeleri
« Yanıtla #1 : 08 Aralık 2016, 11:09:49 »
Teşekkürler.

Çevrimdışı Pctansel

  • İlk Adım
  • *
  • İleti: 11
  • Toplam: 1
Ynt: Site içi SEO Faktörleri – Otoriter Link Yönlendirmeleri
« Yanıtla #2 : 09 Aralık 2016, 16:03:45 »
Bilgiler için teşekkürler.

Çevrimdışı SanalYonetmen

  • Çömez
  • **
  • İleti: 72
  • Toplam: 0
  • E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığ
    • Sanal Yönetmen
Ynt: Site içi SEO Faktörleri – Otoriter Link Yönlendirmeleri
« Yanıtla #3 : 12 Aralık 2016, 11:27:15 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Teşekkürler.

Biz teşekkür ederiz.
E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığı İçin Sanal Yönetmen | Dijital Reklam Ajansınız

Çevrimdışı SanalYonetmen

  • Çömez
  • **
  • İleti: 72
  • Toplam: 0
  • E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığ
    • Sanal Yönetmen
Ynt: Site içi SEO Faktörleri – Otoriter Link Yönlendirmeleri
« Yanıtla #4 : 12 Aralık 2016, 11:29:30 »
You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgiler için teşekkürler.

Biz teşekkür ederiz. İyi okumalar.
E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığı İçin Sanal Yönetmen | Dijital Reklam Ajansınız

Bilişim Forum

Ynt: Site içi SEO Faktörleri – Otoriter Link Yönlendirmeleri
« Yanıtla #4 : 12 Aralık 2016, 11:29:30 »

 

İstediğiniz Sorudan Başlayabilirsiniz | Doktor a Sor